familie-og-seksualmoralvar tema på UFs konferanse 28. Mars. Selv om Norge er kåret til verdens beste land ifølge FN, opplever vi daglig altfor mange sosiale tragedier. Mange av disse kan relateres til problemer i familieforhold og seksualitet. Norge er av FN kåret til verdens beste, likevel er våre sosiale problemer påtagelige. Samlivsbrudd, høye aborttall, overgrep, prostitusjon, uønskede graviditeter, sexpress og fokus på seksualitet er ute av proporsjoner.

kvinners-rolle-som-fredsskaperble tatt opp på kvinnedagen. Arrangementet var i samarbeid med IHSG og Global Peace. Temaer som kvinners identitet og kvinners rolle i ulike kulturer ble tatt opp. I tillegg til presentasjoner ble en fredsbro-seremoni arrangert og vi fikk oppleve tre fantastiske tamilske dansere.

moenneslandFor mange er fredsarbeidet et politisk engasjement eller engasjement mot våpen. Vi ser på sammenhengen mellom familie og fred og viser til at varig fred må ha sitt grunnlag i harmoniske familier. Det er vanskelig å tenke seg krig eller konflikter i et samfunn eller verden bestående av sunne familier.

Kveldskonferanse i samarbeid med Global Peace og Internasjonal Helse og Sosial Gruppe IHSG , Håndverkeren konferansesenter 19.2.2007

taler-29020.11.2006
34 personer var samlet på Håndverkeren konferansesenter. Forsamlingen var bredt sammensatt, med deltakere fra kristen, muslimsk, hindu og sikh-bakgrunn.

mintro220.05.2006
I slutten av april arrangerte Universelt Fredsforbund seminar med deltakere fra kristendommen, islam, bahá'í og jødedommen.

proffesor-perssonSøndag 3. september arrangerte Universelt Fredsforbund sin Festival for fred.

Arrangementet var en del av fru Hak Ja Han Moons tale-turne til 180 nasjoner. I juli besøkte hun Europa og flere av oss hadde muligheten til å høre henne tale direkte.