IRFF
International Relief and Friendship Foundation - IRFF
er en søsterorganisasjon til Universelt Fredsforbund. Den har bidratt med hjelpearbeid på mange områder i verden. Arbeidet omfatter områder som
1.) helsearbeid og ernæring
2.) utdanning - fra generell leseopplæring til yrkesrettet opplæring og
              3.) øyeblikkelig hjelp ved katastrofer.

Fra norsk side har det pågått et prosjekt over flere år for å støtte vanskeligstilte barn i Baltiske land.
I tillegg samarbeider UF med IRFF om et hjelpeprosjekt i Nord-Korea, les mer
Mer info på: www.irff.org.

rys logoReligious Youth Service - RYS
Siden 1985 har Religious Youth Service besøkt 120 samfunn i 43 nasjoner og vist en modell for fred gjennom sine interreligiøse hjelpe-prosjekter. RYS er imidlertid mer enn bare et hjelpeprosjekt, det viser også at mennesker fra ulike religiøse tradisjoner kan samarbeide ved å praktisere prinsippet om å leve for andre. I tillegg til å gjøre praktisk nytte har denne modellen vist seg å være til hjelp i arbeidet for å skape forsoning, samtidig som den også formidler en visjon for hvordan lokalsamfunn kan gjenoppbygges.
Du finner mer informasjon her: http://www.religiousyouthservice.org/home.php